Korzystamy z cookies

Serwis korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z polityką prywatności . Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Blog

14 października 2020

Ile kalorii spalamy? kalkulator spalania kalorii!

Prawdziwie efektywny plan treningowy ustalany jest na podstawie dziennego zapotrzebowania energetycznego. Poznana wartość pozwala określić rodzaj ćwiczeń. Jak jednak sprawdzić ich intensywność oraz ilość kalorii spalanych podczas wysiłku?

 

Pomocny okaże się kalkulator spalania kalorii, który bierze pod uwagę parametry osoby ćwiczącej oraz specyfikę realizowanej aktywności fizycznej. Tego typu narzędzi jest w sieci mnóstwo. Warto więc zastanowić się, w czym mogą nam pomóc i jak wykorzystać uzyskane przy ich pomocy wyniki.

Spalanie kalorii – czy kalkulator jest potrzebny?

Sposób na zgubienie zbędnych kilogramów jest bardzo prosty. Wystarczy stworzyć tak zwany deficyt energetyczny, za sprawą którego nasz organizm zmagazynuje mniejszą ilość kalorii, niż potrzebuje. Żeby dostarczyć nam sił podczas aktywności fizycznej, zacznie spalać nadmiar tkanki tłuszczowej. Waga spada, a sylwetka staje się smuklejsza i (dzięki rozwojowi mięśni) wysportowana.

Żeby wspomniany deficyt uzyskać, potrzebujemy (poza wysiłkiem i dietą oczywiście) dwóch wartości – współczynnika CPM (Całkowita Przemiana Materii), który pozwoli określić zapotrzebowanie energetyczne organizmu w ciągu dnia, a także ilości kalorii spalanych podczas konkretnych aktywności fizycznych. Ta druga wartość jest niezbędna do przygotowania planu treningowego. Dowiemy się bowiem, na jakie ćwiczenia postawić, by osiągnąć wspomniany deficyt i pozbyć się tkanki tłuszczowej.

Jak obliczyć spalanie?

W ten sposób przechodzimy do głównego pytania podanego w tytule tekstu. Kalkulator spalania kalorii działa na prostej zasadzie, polegającej na porównywaniu kluczowych parametrów Twojego organizmu z rodzajem aktywności. Jakie dane są najczęściej potrzebne, by wykonać obliczenia?

  •       Waga
  •       Czas wykonywania wskazanych czynności

Poznane wartości pozwolą porównać ćwiczenia, tak aby można było wybrać te optymalne, dostosowane do własnych potrzeb i możliwości. Należy przy tym pamiętać, że dla spalania kalorii bardzo ważny jest czas treningu. Tkanka tłuszczowa nie jest bowiem spalana od razu. W przeciągu pierwszy kilkunastu minut organizm korzysta z glikogenu zgromadzonego w mięśniach. Dopiero po około 20-30 minutach tracimy nagromadzony tłuszcz. Z tego też względu na chudnięcie polecane są dłuższe ćwiczenia o umiarkowanej bądź średniej intensywności (do 75-80% tętna maksymalnego).

Licznik spalania kalorii – które aktywności wybrać?

Dzięki kalkulatorowi możesz zastanowić się nad efektywnością i przydatnością wybranych ćwiczeń. Jest to ważne wówczas, gdy wahasz się, na jaki dokładnie trening postawić. Na potrzeby tekstu przyjmijmy, że wykonujemy obliczenia dla osoby ważącej 80 kg. Czas treningu ustawiamy na 45 minut.

  •       Ile kalorii spala spacer? Zaczniemy od prostej aktywności, która wzmacnia serce i obniża ciśnienie. Przy wskazanych parametrach spacer pozwoli spalić około 200-210 kcal. Niewiele, ale może być to dobry początek intensywniejszego treningu.
  •       Ile kalorii spala bieganie? Jest to jedna z tych aktywności, która wyróżnia się największym spalaniem. Oczywiście liczy się również rodzaj biegu. 45 minut standardowego biegu po parku, w średnim tempie, spali 480-500 kcal, a więc trochę mniej niż przyjmujemy z obiadem. Jeśli jednak zwiększysz intensywność i zdecydujesz się na bieganie pod górę (lub po schodach), wynik zostanie nawet podwojony.
  •       Ile kalorii spala jazda na rowerze? W tym przypadku wynik zazwyczaj będzie oscylował wokół 300 kcal, chyba że zwiększysz tempo.
  •       Ile kalorii spala sprzątanie? Typowe czynności związane ze ścieranie kurzu, odkurzaniem czy też myciem podłóg wiąże się ze spaleniem 200 kcal przez 45 minut.
  •       Ile kalorii spala pływanie? Zalecane osobom, które chcą szybko zrzucić zbędne kilogramy. 45 minut pływania kraulem pozwoli spalić nawet 500 kcal przy umiarkowanym tempie. Styl grzbietowy gwarantuje nieco słabszy wynik, jednak 300 kcal i tak można ocenić przyzwoicie.

Jakie aktywności spalają najwięcej kalorii? Przede wszystkim wspomniane już bieganie, nurkowanie windsurfing, squash, a także sporty zespołowe, takie jak piłka ręczna. Proste narzędzie, jakim jest kalkulator, zdecydowanie ułatwi planowanie codziennej aktywności.

Te artykuły mogą Cię zainteresować:

Ćwiczenia wyszczuplające – odchudzanie na idealną figurę!

Uzyskanie wymodelowanej, szczupłej sylwetki będzie możliwe tylko za sprawą regularnych ćwiczeń, skupiających się na konkretnych partiach ciała.

dowiedz się więcej